Monday, April 15, 2013

စိတ္

စိတ္သည္ မေကာင္းမႈ႔၌သာေမႊ႔ေလ်ွာ္တက္သည္တဲ႔ မွန္လိုက္တာဗ်ာ က်ေနာ္လည္းအဲ႔ဒီ စိတ္ႀကီးကိုပိုင္ဆိုင္ထားတာဗ် မေန႔ က က်ေနာ္တို႔စက္ရုံကိုေက်က္ဂူဆရာေတာ္ ကတရားတစ္ပုဒ္ေဟာ သြားတယ္ ဗုဒၶ ဘာသာ ဝင္ျဖစ္ ရင္အေကာင္းတရား ႏွစ္ပါးကိုသိခြင့္ရတယ္တဲ႔ ကံေကာင္း ႏွင့္ ညဏ္ေကာင္းတဲ႔ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ေဟာသြားတာအမ်ားႀကီးပါပဲ က်ေနာ္မွက္မိသေလာက္ေလး မ်ွေဝပါရေစ ၁။ကံေကာင္းတရား က်ေတာ္တို႔ လူေတြမွာ လူဆိုတာျခင္းေတာ့တူပါရဲ႕ တခ်ိဳ႕က ရုပ္ဆိုးတယ္ တခ်ိဳ႕ကေခ်ာတယ္ အဲ႔တာကံ ေၾကာင့္ပါ ။ ကံ ဆိုတာပါဋိလိုဆို ကမၼ ကေနဆင္းသက္လာတဲ႔ ပါဋိသက္ အကၡရာပါ ။ ျမန္မာလို တိုက္ရုိက္ ဘာသာျပန္ရင္ အလုပ္ ပါ။ ေနာက္ေစတနာပါ။ က်ေတာ္တို႔ ယခုလုပ္ေန သမွ် အလုပ္ေတြအားလံုးဟာ ကံေတြပါ။ ဘာေတြလုပ္ေနလဲ ခႏၶာနဲ႔လုပ္ေနတယ္ ။ႏႈပ္နဲ႔လုပ္ေနတယ္။ စိတ္နဲ႔လုပ္ေနပါတယ္။ဘာလို႔လုပ္ေနလဲ ဆိုအမ်ားတန္တူေနႏိုင္ဖို႔လို႔ ို႔ေျပာရပါလိမ့္မယ္ အလိုေနထိုင္လုပ္ကိုင္ေန တဲ႔စိတ္ေျခအေန ကိုယ္အေျခအေန ႏႈပ္အေျခအေန ေတြဟာ ကံ ပါ။ စိတ္ဟာမေကာင္မႈ၌ ေမႊ႔ေလ်ွာ္သည္ ဆိုတဲ႔ အတိုင္း ယခင္အတိတ္ ဘဝက ကံမ်ားအတိုင္း ခံစား ေနၾကရေသာ က်ေနာ္တို႔သည္ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အဆိုး မ်ားျဖင္သာရင္ဆိုင္ရေပမည္။ က်ေတာ္တို႔သည္ မေသျခင္ၾကပါ ဒါေပမယ့္ေသၾကရ မည္။ မအိုမင္းျခင္ပါ အိုၾကရမည္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ အို နာေသ မွ ေျပးမလြတ္ၿပီ။ ၂။ ညဏ္ေကာင္းတရား က်ေတာ္တို႔ သိတတ္စအရြယ္ကတည္းကစားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ ေနထိုင္ဖို႔ ေလ့လာသင္ယူခဲ႔ ၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔မိဘမ်ားႏွင့္ ဆရာ ဆရာမ မ်ားမွလဲ သမၼာအာဇီဝၾကေအာင္ ညႊန္ၾကား ခဲ႔ၿပီးျဖစ္သည္။ အသိညဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေအာင္ သင္ခဲ႔ၾက ၿပီးျဖစ္သည္ သို႔ေသာ္ အဲ႔ဒီ အသိညဏ္ က ေသဆံုးျခင္ကိုမတားျမစ္ႏိုင္ေပ။ အဲ႔ဒီေတာ့ေသျခင္တရားကိုတားျမစ္ႏိုင္ေသာအသိညဏ္ က ေကာင္မြန္ျမင္ျမတ္ေသာ တရားသာျဖစ္ေပသည္။ က်ေနာ္တို႔ ဥာဏ္အေၾကင္းေျပာရာ တြင္ အနည္းငယ္ခက္ခဲ ေပ မည္။ ငါဟုဆိုေသာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ဟာကိုငါဟုေခၚသလဲ ခႏၶာကိုယ္ကိုလားသိတက္ေသာစိတ္ကိုလား အေခၚအေဝၚ အေနျဖင့္သာမွန္ေပလိပ့္မည္။ ၎ကို သမုဓိ သစၥာအျဖစ္ သိရ၏။ ရုပ္ခႏၶာသည္ေဖာက္ျပန္ပ်က္ စီး၏။ စိတ္ (နာမ္)သည္ သိတတ္ေသာသေဘာရွိ၏။ ထိုကဲသို႔သမုတ္ထားၾကေသာ အေခၚအေဝၚကိုစႊန္႕ ေဖာက္ျပန္တတ္ ေသာ ရုပ္ႏွင့္ နာမ္သာရွိသည္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏုိင္လ်ွင္ ဥာဏ္ေကာင္းတရား ကို နာလည္ ႏုိင္ေပ မည္။ ဤသို႕ ရုပ ္ႏွင ့္နာမ္ ကိုပိုင္ႏုိင္စြာသိလ်ွင္ အနည္းဆံုးအေနႏွင့္ တစ္ဘဝ အပါယ္ဘံုသို႔ မေရာက္ရွိေပ။ က်ေနာ္တို႔ ၏ သံသရာစက္ဝန္းမွာ ဤ သို႔ျဖစ္၏ ။ အၿမဲေဖာက္ျပန္ေနသည္ဟုမသိမႈေၾကင့္ စြဲလန္းစိတ္ ႏွင့္ ကံအမ်ိဳးမ်ိဴး ကိုျပဳ မိၾက၏ ထို႔ေၾကာင့္ ပင္ ဝိဉည္ ျဖစ္ရ၏ ဝိဉည္ေၾကာင့္ ပင္နာမ္ရုပ္ျဖစ္ရ၏ ဒြါရေျခာက္ပါး ပြင့္ရ၏ ထိုဒြါရေျခာက္ပါးေၾကာင့္ ထိေတြ႔မႈသည္ ျဖစ္ရ၏ ထိုထိေတြ႔မႈ ကို ခံစား၏ ထိုခံစားမႈကို ႏွစ္သက္၏ ထိုႏွစ္သက္မႈ ေၾကာင့္ စြဲလန္းမႈသည္ ျဖစ္၏ ထိုစြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ ပင္ ကံအသစ္မ်ားကိုျပဳ ျပန္၏ ထိုကံ အသစ္မ်ားေၾကာင္ပင္ ဇာတိ ေခၚေသာ ပဋိသေႏၶ ေနရျပန္ေပသည္ ထိုပဋိသေႏၶ ေၾကာင့္ ပင္လ်ွင္ အိုရ နာရ ေသရ ေပမည္။ ၎သည္ ခႏၶာ၏ သံသရာျဖစ္၏ ဥာဏ္ေကာင္းတရား၏ အစျဖစ္၏ ။

No comments:

Post a Comment